مهدويت وبررسي نشان هاي ظهور
پي بردم به راز هاي نهفته جهان در گسترش اديان دروغين و.....
سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:, :: 10:9 :: نويسنده : حميد احمدي گائوماته ، گئوتمه بودا ، هومان و ایّوب و لقمان نامها و وجوه متفاوت زرتشت سپیتمان هستند: « زرتشت همان گئوماتای مغ،مصلح اجتماعی بزرگ عهد نخستین پادشاهان هخامنشی است» این عنوان که برای نخستین باراز طرف این جانب جواد مفرد کهلان،... ادامه مطلب ... سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:, :: 9:59 :: نويسنده : حميد احمدي دین و ایزدان، معمولاً در گسترهای پهناور پراکنده میشوند. گاه میان نام ایزدان مردمانی بس متفاوت و دور از هم، نزدیکی و یکسانی دیده میشود. این نوشتار دربارهی چرایی این موضوع گفتگو نخواهد کرد بلکه نمونهای از این نزدیکی... ادامه مطلب ... سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:, :: 9:54 :: نويسنده : حميد احمدي معبد اسوامینایاران آکشاردهام در دهلی بزرگترین معبد هندو در جهان هندوستان از گذشته های دور سرزمین عجایب جهان بوده است و در چند دهه ی اخیر بسیار مورد توجه جهان غرب قرار گرفته است به طوریکه امروزه تمام اطلاعات مربوط به تمدن... ادامه مطلب ... سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:, :: 9:45 :: نويسنده : حميد احمدي شگفتا، گویی کسانی هستند که نمیخواهند این منطقه لحظهای آرام و خالی از درگیری باشد، و مهمتر اینکه آنها میخواهند عراق را برای مدّتی بسیار طولانی، به صورت منطقهای پر از آشوب و ناامن و میدان جنگهای مختلف درآورند و میخواهند توجیههایی برای باقی ماندن نیروهای غربی در آن داشته باشند. ادامه مطلب ... سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:, :: 9:44 :: نويسنده : حميد احمدي مرحوم آيه الله العظمى سيد محسن حكيم قدس سره كه مرجع شيعيان و زعيم حوزه علميه نجف بود، در سفرى كه به عربستان داشت ، در جلسه اى با « بن باز » مفتى آن روز آن كشور (كه نابينا بود) مواجه شد. بن باز، ظاهرا به ديدن آقاى حكيم رفته بود ولى در واقع قصد داشت با ايشان جدال كند و افكار وهابيگرى خود را مطرح نمايد. در اين جلسه ، بن باز، از آيه الله حكيم پرسيد: شما شيعيان چرا به ظواهر قرآن عمل نمى كنيد؟ آيه الله حكيم در جواب گفتند: اين ديدار جاى چنين صحبت هايى نيست ، بگذاريد به احوالپرسى برگزار شود. بن باز، سماجت كرده و خواستار دريافت جواب شد. آيه الله حكيم ، ناچار به بن باز گفتند: اگر قرار باشد به ظاهر قرآن تكيه كنيم و همان را معيار عمل به آن قرار دهيم ، بايد معتقد شويم كه شما به جهنم خواهيد رفت ! بن باز، با تعجب پرسيد چرا؟ آيه الله حكيم گفتند: چون قرآن مى فرمايد: و من كان فى هذه اعمى فهو فى الاخره اعمى و اضل سبيلا(؛سوره اسراء، آيه 72 ((كسى كه در اين جهان (از ديدن چهره حق ) نابينا باشد، در جهان آخرت هم نابينا و گمراه تر خواهد بود)). و شما كه از دو چشم نابينا هستيد، طبق ظاهر اين آيه بايد در آخرت هم نابينا باشيد و در زمره گمراهان كه اهل جهنمند، قرار بگيريد. بنابراين ظاهر بسيارى از آيات قرآن مقصود نيست ! بن باز گفته بود اگر قرار است حضرت علي چشمهايم را شفا دهد اصلا نمي خواهم اين چشم ها بينا شود . اين قدر بغض اهل بيت در دل اين مفتيان وهابيت هست و ببينيد خدا به چه روز آنها را انداخته . **********************************************************البته وحدت میان شیعه وسنی فقط یک وحدت سیاسی هست و مطرح کردن وحدت میان شیعه وسنی موجب گرایش عده ای از سنی های محب اهل بیت علیهم السلام در ایران ٬لبنان ٬فلسطین و دیگر کشورها به مذهب شیعه شده است ...البته نباید غافل بمانیم که تعداد سنی ها در ایران بخاطر تولید مثل زیادشان با سرعت در حال افزایش هست...شاه عربستان چهار زن دایمی دارد و تقریبا سی تا فرزند دارد. برای فرج مولایمان صاحب الزمان (عج) زیاد دعا کنیم و پیرو کامل امام خامنه ای باشیم. سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:, :: 9:36 :: نويسنده : حميد احمدي مالک بن ضمره از امام علی علیه السلام روایت میکند که فرمود:« هنگامی که شیعیان با هم اختلاف پیدا کنند، قائم ما علیه السلام قیام میکند و هفتاد نفر از کسانی را که بر خدا و پیامبرانش دروغ میبندند، گردن میزند؛ آن گاه خداوند شیعیان را متحد میگرداند.» سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:, :: 9:32 :: نويسنده : حميد احمدي در لابلاي صفحات تاريخ پر نشيب و فراز اسلامي، دست سياست پيشگان طاغوتي در فرقه سازيهاي مذهبي، مشهود است. ترفند سياست بازان اموي ـ به ويژه در عهد معاويه ـ در موازي سازي براي خاندان رسالت و رقيب تراشي برابر ائمه هدي، در پيدا و پنهان تاريخ اسلامي، به وضوح قابل رؤيت است. جعل جماعتي به نام "زهّاد ثمانيه " و كرامت سازي براي آنان، نمونهاي از مرجعيت سازي بدلي سياست ورزان اموي براي دور كردن امت از درب خانه علي(ع) و فرزندان او بود(1) و اين همه، به گواهي مجامع روايي فريقين، علي رغم تأكيد مدام پيامبر(ص) براي حصر امامت در اهل بيت عصمت و طهارت و نهي امت از پيروي ائمه باطل بوده است؛ "معاشر الناس، انّه سيكون من بعدي ائمه يدعون الي النار و يوم القيامه لاينصرون "2. ادامه مطلب ... سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:, :: 9:30 :: نويسنده : حميد احمدي مسأ له مهدى موعود - صلوات اللّه علیه - بیشتر از این جنبه مطرح است كه او حكومت واحد جهانى اسلامى تشكیل خواهد داد، و یا حكومتهاى شرك ، كفر و طغیان به دست او از بین رفته و حكومت توحید و عباد اللّه الصالحین به جاى آنها خواهد نشست . و به عبارت دیگر، آیات : ادامه مطلب ... سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:, :: 9:23 :: نويسنده : حميد احمدي
ر ادیاندر كتاب «دادتگ» كه از كتب مقدّسة برهمائیان است، بشارت ظهور منجی چنین آمده است: بعد از آنكه مسلمانی به هم رسد، در آخرالزّمان و اسلام در میان مسلمانان از ظلم ظالمان و فسق عالمان و تعدّی حاكمان و ریای زاهدان و بیدیانتی امینان و حسد حاسدان برطرف شود و به جز نام از آن چیزی نماند و دنیا مملوّ از ظلم و ستم شود و پادشاهان، ظالم و بیرحم شوند و رعیّت بیانصاف گردند و در تخریب یكدیگر كوشند و عالم را كفر و ضلالت و فساد بگیرد، دست حق به درآید و جانشین آخر ممتاطا (محمّد) ظهور كند و مشرق و مغرب عالم را بگیرد و بگردد همه جا (همة جهان را) و بسیار كسان را بكشد و خلایق را هدایت كند ... و غیر از حقّ و راستی از كسی قبول نكند.1 ادامه مطلب ... سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:, :: 9:21 :: نويسنده : حميد احمدي پس از در گذشت و يا شهادت امام حسن(ع), ماموران خليفه عباسى حركت گسترده اى را آغاز كردند و به جست و جوى فرزند و جانشين آن حضرت پرداختند(1). در هر جا كه احتمال وجود امام زمان(ع) را مى دادند, حضور مى يافتند. هدف آنان از هجوم به منزل امام حسن(ع) و اذيت و آزار بنى هاشم, دستگيرى و قتل فرزند امام حسن(ع) بود. اين پيگيرى خطرى بزرگ براى آينده امامت بود, كه با قد رت و حكمت پروردگار مهدى(ع) از نظرها پنهان گرديد و از خطرها به دور ماند.
(1)(اصول كافى), ج505/1.در آغاز غيبت, ميان علما و دانشمندان اختلاف است. سه نظر در آن وجود دارد: 1. گروهى مانند شيخ مفيد(ره) آغاز غيبت صغرا را از هنگام ولادت حضرت مهدى(ع) به شمار آورده اند(2); زيرا از همان سالهاى آغازين ولادت, آن حضرت غيبت نسبى داشت و شمارى اندك از ياران, وى را مشاهده كردند. بنابراين نظر, دوره غيبت صغرا تقريباً 74 سال مى شود, يعنى از آغاز ولادت, تا پايان سفارت آخرين سفير حضرت. 2. برخى بر آنند كه غيبت صغرا, از سال 260 ه. ق. يعنى سال درگذشت امام حسن(ع) آغاز شد و اين مدت, تا شروع غيبت كبرا, دوران آمادگى شيعيان و اُنس آنان به جدايى از امام زمان(ع) نام گرفت. اين دوران تقريباً هفتاد ساله, غيبت همه جانبه نبود. سفيرانى رابط بين امام ومردم بودند و مردم با واسطه, پرسشهاى دينى و دنيايى خود را از آن حضرت دريافت مى كردند. 3. گروهى آغاز غيبت امام(ع) رااز زمانى مى دانند كه ماموران خليفه به منزل حضرت در سامرا, هجوم آوردند, تا وى را دستگير كنند و آن حضرت در آن هنگام, در سرداب و همان جا, از ديده ها پنهان شد و تاكنون, در آن جا, بدون آب و غذا زندگى مى كند و روزى از آن جا ظهور خواهد كرد. اين داستان چنان شهرت يافته كه وى را (صاحب سرداب) لقب داده اند(3). در پاسخ اين سخنان بايد گفت: در منابع شيعى و كتابهاى اماميه, هيچ نامى از (سرداب) نيست. نويسندگان اهل سنت در نوشته هاى خود بر اين نظر اصرار مى ورزند ومتائسفانه اين مسائله دستاويز حمله نا آگاهانه برخى از آنان به تشيع گرديده است(4). پنداشته اند كه شيعيان در ميانه سرداب, امام خودرا مى جويند و ظهورش را از آن نقطه انتظار مى كشند; از اين روى, تهمتهايى به شيعه زده اند و زحمت مراجعه به منابع شيعى را در اين زمينه به خود نداده اند. البته داستان حمله ماموران معتمد عباسى به منزل امام(ع) و برخورد آنان با آب فراوان و ديدن فردى كه در گوشه اى نشسته و عبادت مى كند و سپس هجوم به طرف وى و ناكام شدن آنان از دستگيرى وى, در برخى از منابع شيعى آمده است, اما در اين نقل, بر فرض صحت سند و دلالت آن: اولاً, از (سرداب) نامى برده نشده است ثانياً, حمله ديگرى كه از ناحيه معتمد صورت گرفته خلاف آن چيزى را كه اهل سنت مى گويند, ثابت مى كند زيرا بنابراين نقل, امام(ع) آن محلّ را ترك كرد و از پيش چشم ماموران گريخت و در نتيجه, در سرداب نيست(5). منشائ خرده گيريهاى نا آگاهانه برخى به شيعه, در اين زمينه, آن است كه شيعيان به بخشى از حرم عسكريين در سامرا, يعنى (سرداب) احترام و توجه خاصى دارند و آن را زيارت مى كنند. خاطره هاى امامان خويش را گرامى مى دارند و آن مكان را مورد عنايت قرار مى دهند. و اين نه به خاطر آن است كه امام زمان(ع) دراين جا مسكن گزيده است و زندگى مى كند, بلكه از آن جهت كه زمانى مركز عبادت و سكونت چند تن از امامان راستين تشيع بوده است. و ما حب الديار شقفن قلبى ولكن حبّ من سكن الديار گذشته از اين, بر اساس احاديث فراوانى كه در منابع شيعى وجود دارد, شيعيان بر اين باورند كه امام زمان(ع) در ميان مردم در رفت و آمد است و در مراسم حج و مانند آن شركت مى جويد و مانند يوسف كه برادرانش را مى شناخت وآنان وى را نمى شناختند, دوستان خويش را مى شناسد و...(6) بنابراين, داستان غيبت حضرت مهدى(ع) در سرداب سامرا و زندگى كردن حضرت در آن مكان, بهتان و دروغى بيش نيست و هيچ يك از بزرگان شيعه, چنين باورى نداشته و ندارند. (2) (ارشاد), مفيد, ج340/2. (3) (اتفاق در مهدى موعود), سيد اكبر قرشى62/ـ 111. (4) (منتخب الائثر فى الائمام الثانى عشر), صافى گلپايگانى 372/, داورى, قم. (5) (كتاب الغيبة), شيخ طوسى;248/ (بحار) ج51/52. (6) (كتاب الغيبة), شيخ طوسى164/ . درباره وبلاگ به وبلاگ من خوش آمدید آخرین مطالب آرشيو وبلاگ پيوندها
نويسندگان |
||
![]() |